Längesen igen..

Nu sitter jag på jobbet igen och har som vanligt tråkigt. Dock tycker jag att det har blivit ganska bra efter nyrenoveringen här.
Sedan jag uppdaterade i min blogg senast har det hänt otroligt mycket saker i Sverige. Riksdagen har röstat igenom FRA-lagen, vilket betyder att några idioter kan avlyssna mail, telefonsamtal, sms, chattloggar - ja all kommunikation som lämnar sveriges gränser. Vart är vår integritet nu då? Snart har vi inga privatliv kvar, svenskar!
Inte nog med att riksdagen röstat fram FRA-lagen, nu vill polisen att alla svenskar födda efter 1975 ska ingå i ett PKU-register. Detta innebär att vi kommer att finnas med något stort DNA-register som polisen ska kunna söka i. Mer kan du läsa här.
Vart är Sverige påväg? Vart kommer allt sluta? Det kommer sluta med att svenskar inte kommer ha något privatliv överhuvudtaget längre. Alla kommer lyssna på ALLT. Jag säger som min vän Johan, som jag redan tagit lite information av, regeringen har slagit sig hårt i skallen, samtidigt som de jobbat alkoholpåverkade. Eller något.

Sverige har åkt ur Fotbolls EM. Inte den största skrällen kanske. Sverige var urusla i sin match mot Ryssland. Som visserligen Ryssland dominerade. Zlatan spelade - eller ska jag säga - han var på planen i alla fall. Jag förstår inte mig på Lagerbäck som spelar med en halvskadad anfallare som inte skapar ett skit. Nåja, nu ska jag inte kritisera honom för mycket - även om jag hatar honom för detta.
Ryssland däremot. Där måste vi ju ha årets EM-skräll. Vinner över Sverige - tar sig vidare till slutspel. Vinner över Holland i kvartsfinalen med 3 - 1 - tar sig till semifinal. Där de ikväll ställs mot Spanien. Jag måste erkänna, Ryssland har imponerat på mig och säkert många andra. Jag tror på Ryssland. Jag tror de kommer köra upp alla spanjorer på läktaren ikväll. Ryssland vinner med 2 - 1 ikväll.
Semifinalen igår missade jag, för jag orkade verkligen inte. Jag hade bara somnat i soffan. Det blev tydligen mycket störningar i sändningarna från TV4 ändå, så det var väl inte så mycket att se. Det sägs att det var något åskväder i Basel som orsakade störningarna. Dock fick man ju ganska snabbt reda på Tyskland tagit sig vidare via mål i 90:e spelminuten. Lite tråkigt. Vore kul att se en final mellan Turkiet och Ryssland. 

Detta blev ett långt inlägg, utan direkt information om hur jag har haft det. Men, det kommer kanske.

Nu ska jag jobba vidare iaf! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

det är väl tur att det har gått bra för ryssland, då blir det ju mindre pinsamt för oss svennar.

2008-06-27 @ 11:35:34
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0